Před dvěma týdny jsme vám přinesli článek Jak reklamovat zájezd, dnes se mrkneme na část, o které jste chtěli vědět víc - jak vypadá Frankfurtská tabulka slev a jakou slevu můžete za co požadovat?
Frankfurtská tabulka slev funguje od roku 1985 a je velmi dobrým vodítkem pro uplatňování reklamací. Možná budete sami překvapení, co je běžné reklamovat a jakou procentuální slevu zájezdu za nedostatky chtít. Na druhou stranu berte v potaz, že žádný zákon českým cestovkám a agenturám nenařizuje Frankfurtskou tabulku dodržovat. Nezapomeňte také na to, že reklamaci zájezdu můžete podat nejpozději do jednoho měsíce od návratu - pak mizí veškeré nároky na možnou náhradu.
Špatná doprava do destinace a v destinaci
- Zpoždění odletu o 4 a více hodin: 5 %
- Nižší přepravní třída: 5-15 %
- Nestandardní nedostatky v letadle: 5-10 %
- Chybějící nebo dražší transfer do hotelu: plné proplacení nákladů
Špatné ubytování, jiný typ pokojů, hluk či chybějící bazén
- Jiný hotel: 10-25 %
- Jiné umístění hotelu (např. dál od pláže): 5-15 %
- Jiná forma ubytování (kemp místo hotelu, chybí balkón či výhled na moře): 5-20 %
- Větší pokoje (a tím např. i někdo cizí s vámi): 20-30 %
- Menší pokoje: 5-10 %
- Stěhování v průběhu dovolené: příslušná část nákladů za den
- Hluk během dne: 5-25 %
- Hluk v noci: 10-40 %
- Zápach: 5-15 %
- Chybějící/špinavý bazén: 10-20 %
Špatné pokoje a chybějící nebo nefunkční vybavení na pokojích
- Poškození/znečištění: 10-50 %
- Hmyz na pokoji: 10-50 %
- Chybějící/nefunkční koupelna, záchod, vana, sprcha: 10-25 %
- Málo nábytku: 5-15 %
- Chybí balkón/výhled na moře: 5-10 %
- Chybí nebo nefunguje klimatizace: 10-20 %
- Chybějící TV či rádio: 5 %
- Nefunkční elektřina/plyn: 10-20 %
- Nefunkční výtah: 5-10 %
- Neteče voda: 10 % (teplá voda 15 %)
Špatný úklid nebo nekvalitní delegáti
- Chybějící úklid pokojů: 25 %
- Nedostatečný úklid: 10-20 %
- Nedostatek ručníků/ložního prádla: 5-10 %
- Celkově špatná organizace: 5 %
- Špatné služby při poznávacích zájezdech: 10-20 %
Špatné jídlo a chybějící stravování
- Vůbec žádné jídlo: 50 %
- Zkažená jídla: 20-30 %
- Jídla nejsou teplá: 10 %
- Jednotvárná strava: 5 %
- Špinavé nádobí, příbory, stoly: 5-15 %
- Stravování "na směny": 10 %
- Samoobsluha nebo dlouhá čekací doba na obsluhu: 5-15 %
- Špatné středisko, znečištěná pláž nebo chybějící vyžití
- Chybějící/špinavá pláž: 10-20 %
- Nemožnost koupání v moři: 10-20 %
- Chybí restaurace: 10-20 %
- Chybí lehátka, slunečníky, zábava, tenisové kurty: 5-10 %
- Chybí sauna, minigolf: 5 %
Zažili jste na dovolené některý ze zmíněných problémů? Nebojte se zájezd reklamovat. Jak na to jsme vám sepsali v nedávném článku o reklamacích zájezdů.